Az Admiral Markets csoport az alábbi vállalatokat foglalja magába:

Admiral Markets Pty Ltd

Az Ausztrál Értékpapír és Befektetési Bizottság (ASIC) szabályozása alatt
A weboldal csak angol nyelven érhető el
TOVÁBB

Admiral Markets UK Ltd

A Financial Conduct Authority (FCA) szabályozás alatt
TOVÁBB

Admiral Markets Cyprus Ltd

A Ciprusi Pénzügyi Felügyelet (CySEC) szabályozása alatt
A weboldal csak angol nyelven érhető el
TOVÁBB
Megjegyzés: Ha bezárod ezt az ablakot anélkül, hogy kiválasztottad a céget, beleegyezel, hogy folytatod a folyamatokat FCA (Egyesült Királyság) szabályozás alatt.
Megjegyzés: Ha bezárod ezt az ablakot anélkül, hogy kiválasztottad a céget, beleegyezel, hogy folytatod a folyamatokat FCA (Egyesült Királyság) szabályozás alatt.
Szabályozó fca

25 milliárd dollárt zuhant a Boeing. Mi jöhet még?

Március 25, 2019 18:38

2019. március 11-én a Boeing részvények esésnek indultak, miután második alkalommal történt halálos kimenetelű repülőgép szerencsétlenség, melyekben mindkét alkalommal az általuk gyártott jetliner típus, a 737 Max játszott szerepet. A Boeing több mint 25 milliárd dollárt vesztett a piaci értékéből, mely a legsúlyosabb árzuhanása a 2001 szeptember 11-i terrortámadások óta.

A 737 Max a Boeing legfontosabb kereskedelmi repülési programja, 5000 rendelést lekötve a jet típusból. Mivel csak 300 jet-et szállítottak le az első, 2018 márciusi átadás óta, a befektetők megkérdőjelezik, hogy vajon mi lehet a hiba, lehetséges-e a javítása, és vajon a légitársaságok meg tudnak-e bízni a Boeing-ben ezek után is, vagy inkább a konkurens Airbus-t választják? Vizsgáljuk meg ezt a helyzetet.

A Boeing 737 Max halálos kimenetelű balesetei

Két fő, a Boeing lajstromába tartozó 737 Max utasszállítóját érintő esetről beszélhetünk – mindkét esetben a gépek röviddel a felszállást követően lezuhantak. Március 10-én az Ethiopian Airlines 302-es járata földbe csapódott Addis Ababa vidéki térségében, okozva ezzel a fedélzeten tartózkodó 149 utas és 8 legénységi tag halálát.

Noha a francia hatóságok által végzett kivizsgálás még tart, a gép fekete dobozának felvételei már aggasztó hasonlóságokat mutatnak a Lion Air 737 Max modelljáéhoz, amely 189 életet követelve az indonéziai Jáva-tengerbe csapódott, mindössze 5 hónappal az Ethiopian Airlines tragédiája előtt.

Országok világszerte hozták meg azt a döntést, hogy földre parancsolják a modellt legalább 2019 májusáig.Még maga a Boeing is leállította 737 Max-ok átadását. Némely légitársaság kártérítést követel, míg néhányan azt rebesgetik, hogy teljesen visszavonnák a típusra vonatkozó megrendeléseiket. Sok befektető döntött a kiszállás mellett.

Mi vár most a Boeing-re?

Jelenleg minden figyelem a 737 Max 'Maneuvering Characteristics Augmentation System' elnevezésű elakadás védelmi rendszerére összpontosul. Ez egy biztonsági rendszer, mely akkor lép működésbe, amikor a szárnyak által előidézett emelkedés nem megfelelő a gép repüléséhez. Ez esetben automatikusan lefelé löki az orrot, függetlenül attól, hogy a gépet a pilóták manuálisan vagy robotpilóta segítségével irányítják.

A Boeing-re nem túl jó fényt vetve, sok pilóta fejezte ki, hogy mennyire sokkolták őket a történtek, illetve azzal kapcsolatos nyugtalanságukat, hogy a Boeing hibát vétett azzal, hogy nem tájékoztatta őket azzal kapcsolatban, hogy egy igen komoly jelentőséggel bíró változtatást eszközöltek a 737 Max repülési módjában. Azonban a Boeing részvényár esése lelassult, a világ legnagyobb légiközlekedési vállalata viharos hetének vége felé. Ez nagy mértékben köszönhető az 'Agency Franc Press' általi riportoknak, melyekben kijelentik, hogy a Boeing ebben a hónapban szoftverjavítást hajtana végre 737 Max repülőgépeiken.

A nyereség azonban korlátozott lenne, mivel a légiközlekedési csoport bejelentette, hogy akár három és hat hónap közötti időbe is beletelhet míg a hibát kijavítják, és az új szoftvert telepítik, melynek költsége 500 millió dollár körüli értékre rúg. De a cég tavalyi, közel 100 milliárd dolláros árbevételének 60%-át kitevő 737 Max költségvetés mellett a befektetők alaposan figyelemmel kísérnek majd minden jelentős fejleményt, beleértve az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának nyomozását a gép fejlesztésével kapcsolatban.

Kereskedés Boeing részvény CFD-vel

A 2019-es év elején nem voltak 'eladás' értékelések a Boeing részvényekről. Azonban az Ethiopian Airlines járatának zuhanása és az ezt követő vizsgálatok óta két befektetési ház is'eladásra' értékelte a Boeing részvényeket, és még többen is beállhatnak a sorba.

A Norddeutsche Landesbank (Nord/LB) elemzőinek eladási ajánlása van, és 300 dolláros céláruk. Jelentős visszaesést mutat a Boeing csupán 378 dolláros zárása azon hét végén, amikor a legutóbbi szerencsétlenség történt. Azonban érdemes észben tartani, hogy ez csak egy befektetési ház, és sok más ilyen megtartotta a vételi ajánlást a részvényen.

Nézzük meg a Boeing részvényár havi chart-ját:

Forrás: Admiral Markets MT5 Supreme Edition, Boeing havi chart, időszak: 2007 ápr. 1-től 2019 márc. 18-ig, készült: 2019 márc. 18.-án, 12:26-kor (GMT). Kérjük vedd figyelembe: a múltbeli teljesítmény nem egy megbízható indikátor a jövőbeni eredményekről vagy a jövőbeni teljesítményről.

A Boeing részvényárak fentebb látható havi chartján a részvény egy erős emelkedő trendet mutatott a 2008-as pénzügyi válság óta. Azonban annak kockázatával, hogy a Boeing elveszíthet vagy késleltethet közel 600 milliárd dollár értékű megrendeléseket a 737 Max repülőgépen, a befektetők elképzelhető, hogy óvatosak a jelenlegi áron történő részvényvásárlással. Ez további eséshez vezethet.

Nézzük meg a Boeing részvényár heti chart-ját:

Forrás: Admiral Markets MT5 Supreme Edition, Boeing, heti chart, időszak: 2015 aug. 9-től 2019 márc. 18-ig, készült: 2019 márc. 18.-án, 12:30-kor (GMT). Kérjük vedd figyelembe: a múltbeli teljesítmény nem egy megbízható indikátor a jövőbeni eredményekről vagy a jövőbeni teljesítményről.

A heti chart megmutatja a Boeing történelmi csúcsáról való beszakadást. Ha a hírek továbbra is negatívak maradnak a befektetők számára, akkor megvan annak a kockázata, hogy a részvényár visszazuhanhat a legutóbbi kereskedési range-be, melyet a chart a két fekete vízszintes vonallal jelöl.

Ebben az esetben az eladók vennék át az uralmat a piac felett, amely ahhoz vezethet, hogy az ár visszatér az alsó vízszintes vonalhoz, a 310 dollár körüli árszintre. Egyes kereskedők talán a részvény shortolását fontolgatják, mielőtt az említett árszintet elérné (már ha egyáltalán valaha eléri), míg egyes kereskedők talán várnak a vásárlással, hátha a piac esése eléri a 310 dolláros árat.

A kereskedők elképzelhető, hogy egyszerű bika és medve price action stratégiákat alkalmaznak a lehetséges belépéshez, stop loss-hoz, és célárakhoz. Például egy igen népszerű price action mintázat a fordító bika pin bar. Ez akkor látható, amikor a gyertya egy új minimumot hoz létre, de aztán a vevők újra erőre kapnak, végül a gyertya az adott kereskedési időszak felső felében zár.

A 2018. december 30-án kezdődő héten a Boeing részvény fordító bika pin bar-t mutatott. A kereskedők beléphettek volna ennek a gyertyának a csúcsán 328.41 dollárnál. A stop loss elhelyezhető lett volna a gyertya alján 309.31 dollárnál.

Egy 10 lot-os pozíció esetén ez 191 dolláros veszteséghez vezetett volna, ha a belépés után a stop loss aktiválódott volna. Ugyanakkor ebben az esetben a részvényár folytatta volna az emelkedést, megcélozva a felső vízszintes vonalat 372 dollárnál, amely viszont 435 dolláros profitot eredményezett volna január 30-án.

Konklúzió

Annak nagy valószínűségével, hogy a Boeing részvény ára még volatilisabbá válhat, hogyan kereskednél vele?

metatrader 5

A fenti adatok további információt nyújtanak az Admiral Markets weblapján publikált elemzésekhez, becslésekhez, prognózisokhoz, előrejelzésekhez vagy hasonló értékelésekhez. Mielőtt bármilyen befektetési döntést hoz, figyelmesen olvassa el az alábbiakat:

1. Az elemzések kizárólag informatív célt szolgálnak, és semmiképp sem értelmezhetőek befektetési tanácsadásnak vagy javaslatnak.

2. Az Admiral Markets nem vállalja a felelősséget az ügyfelei befektetési döntéseiért és azokból származó esetleges veszteségeiért, akkor sem ha ezt a döntést az Admiral Markets elemzéseire alapozva hozták meg.

3. Minden egyes, az Admiral Markets oldalain publikált elemzést egy független szakértő készített, (Jitan Solanki szabadúszó közreműködő) aki ezeket személyes becslésekre alapozta.

4. Annak érdekében, hogy az ügyfelek érdekei védhetők legyenek és az elemzés tárgyilagossága ne sérüljön meg, az Admiral Markets megfelelő belső eljárásokat hozott létre az összeférhetetlenség megelőzésére és kezelésére.

5. Miközben mindent megteszünk annak érdekében, hogy az elemzés összes forrása megbízható legyen, és hogy minden információt, amennyire csak lehetséges, érthető, időszerű, pontos és teljeskörűen mutassunk be, az Admiral Markets nem garantálja az elemzésben szereplő információk pontosságát vagy teljességét. A bemutatott számok múltbeli teljesítményre vonatkozó adatok, amelyek nem megbízható mutatók a jövőbeli eredményekre.

6. Az elemzés tartalma nem értelmezhető az Admiral Markets ígéretének, tanácsadásának, garanciájának arra vonatkozóan, hogy az ügyfél profitálhat az elemzésben bemutatott stratégiákból, vagy hogy azokat használva a veszteségei korlátozottak lehetnek.

7. Az Admiral Markets által feltüntetett pénzügyi instrumentumok bármilyen korábbi vagy modellezett teljesítménye nem értelmezhető kifejezett ígéretnek, tanácsadásnak, garanciavállalásnak vagy következtetésnek semmilyen jövőbeli teljesítményre vonatkozóan. A pénzügyi instrumentum értékének növekedése és csökkenése, valamint az eszköz értékmegőrzése nem garantált.

8. Az elemzésben szereplő előrejelzések a közzététel tárgyától függően további díjakat, adókat vonhatnak maguk után. Az Admiral Markets által nyújtott szolgáltatások nyilvánosan elérhetők az Admiral Markets honlapján.

A tőkeáttételes termékek (beleértve a CFD-ket) spekulatív jellegűek, amelyek profitot és veszteséget is eredményezhetnek. A kereskedés megkezdése előtt bizonyosodjon meg arról, hogy megértette a felmerülő kockázatokat.


Kockázati figyelmeztetés

A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. 85% -án a lakossági befektetői számláknak veszteség keletkezik, amikor ennél a szolgáltatónál CFD-kkel kereskednek. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát.